cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Cekirdekli ekmek yapımı 🍞🍞🍞

11 Mayıs 2013 Cumartesi

Cekirdekli ekmek yapımı 🍞🍞🍞

Normalde bu saatlerde Ali Kul Cpl de bilgisayar dersi anlatıyor olmam gerekiyor açık lise öğrencilerime ama bugün onların kültür derslerinden sınavları olduğu için , meslek dersleri yok.Ben de bunu fırsat bilerek , güzel bir Cumartesi kahvaltısı hazırladıktan sonra ekmek yapmaya karar verdim . Aksama cocuklara esim bakacağı için onları mutlu etmek adına , coktandir yapma sözü verdigim çekirdekli ekmegi yapmaya başladım .5 yıldır evimde ekmek makinam var .Donem donem çokça kullanırım bu makinayı.Zaten evdeki hiçbir yemek kokusu ,pisen ekmek kokusu kadar beni mutlu edemez .Markasi moulinex , cokta memnunum.Su anda hamuru yoğuruyor.Birazdan çekirdekleri de icine atacağım .Tarifide aynen sudur ; 1000 gram ekmek için ; 
600 gram un 
2 yemek kasığı sıvı yağ ( tam doldurmayın kasığı 
2 tatlı kasığı tuz ( silme ) 
2 yemek kasığı seker (silme ) 
2,5 yemek kasığı süt tozu ( silme)
1,5 tatlı kasığı instant maya 
325 ml su 
Ve arzuya göre çekirdek  ( bimden acilmis cekirdek kullandim , simbat markalı )






Oh mis gibi de kokuyor , afiyet bal olsun              ❤❤❤

Hiç yorum yok :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...