cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Çilekte reçelim ❤

27 Mayıs 2013 Pazartesi

Çilekte reçelim ❤

Gecen hafta yaptıgım çilek reçelinden bahsetmek istiyorum sizlere .Mevsiminde meyve gibisi var mı ? Çileğin bollastigi bu donemde reçel yapmak iyi fikir .Hem de mis gibi kokusu ve rengi ile mutfağıniz şenleniyor .1 e 1 ölçü ile yapmak mümkün .Ben malzemeleri yazayım size ; 
1,6 kg çilek ( mümkünse küçük seçin ) 
1,6 kg seker 
1limon suyu 
Yani bu malzemelerden 2 buyuk 1 de küçük kavanoz reçel oldu .
Öncelikle temizleyip biraz suda beklettim .Buyuk  olanları daha küçük parçalara böldüm 


Daha sonra (7-8 saat kadar ) şekeri üzerine boşaltip , tencerenin kapağını kapattım. Zaten çilek kendi suyunu salıyor .



Suyunu iyice salan çilekleri ocağa koydum .Kopurmeye başlıyor böyle .kopukleri büyükçe bir kasikla mümkün olduğu kadar aldım.Bir ara basından ayrıldım ocağın ve reçelim taşarak ocağımı mahvetti .Siz hem altını kısın hem de basından ayrılmayın derim .



Koyulasmaya başlayınca bir limon suyunu icine dökerek onunlada 10 dk pişirdim .toplamda 30 dk da pişmiş oldu reçelim .O muhteşem görüntüsü ve tadına değdi diye düşünüyorum .Kahvaltiya beklerim ❤



2 yorum :

Hande Erdede dedi ki...

blogunuzu şöyle bir karıştırdım da ne güzel tarifleriniz var ya dereotlu poğaça, çekirdekli ekmek bayılırım bunlara, elinize sağlık

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim Hande Hanım , sevgiler 💝

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...