cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Gunün menüsü

13 Mayıs 2013 Pazartesi

Gunün menüsü

Bugün her zamanki gibi okulda Ogretmen arkadaslara ne yemeğiniz var diye sorarak gunün menüsünü oluşturmaya çalıştım ve çok güzel bir menü çıktı ortaya .Zumrem ve adasim Nilgun hocam in menüsü bu.Ezogelin çorbası , tavuk sote ve makarna .Fakat ben makarna yerine pazi sarma yaptım .
Tavuk sote için 2 tavuk göğsü ( 4 parça ) 
3 tombul soğan .Once etleri attım vog tavaya .biraz su ile pişirdim ve suyunu çekmeye yakın soğanları küçük doğanmis olarak attım icine , sıvı yağ ve baharatlarla 10 dk kadar kavurdum , ve onu aldım ocaktan 
Sıra geldi pazi sarmaya ; 2 demet pazi , iç malzemesi için ise bol soğan , kiyma , pirinç ve bulgur karışık , baharatlar , sıvı yağ ve salça .
Pazilari saplarından ayırıp yıkadım (  saplarida baska bir gun kavurmak uzere dolaba kaldirdim , israfa karsiyim ) ve kaynayan suya sokup çıkardım .Soguk su ile yıkadım .
Sarma işleminde de damarli  yerleri kesip malzeme ile birlikte sardım .Bu pazi sarmaya bugünlerde çok sardım ki cocuklara pazi yedirebilmek beni mutlu etmekte .
Ezogelin çorba da ; 1 bardak kırmızı mercimek , yarım soğan , salca ve kaynamaya başlayınca bir avuç bulgurla pişirdim .Et suyu yada kemik suyu olsa çok iyi olabilirdi ama bugunluk böyle .
Cocuklara yemek yedirebilmek bir sanat ki benimkiler çok iştahsız.Bugun de mutfak tamam sıra geldi beyaz bluzume ❤

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...