cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : İkindi keyfi ❤menüsü

6 Temmuz 2013 Cumartesi

İkindi keyfi ❤menüsü

Ramazan a 2 gün kala , cocuklarımla söyle keyifli bir ikindi hazırladım.Menum söyle ;
Dereotlu peyniri pogaca
Portakalli + cevizli + kakaolu kek 
Kısır ( sebzesiz) 
Yaz dolması ( dün yapmıştım ) 



Dereotlu pogacanin hamuruna ; 
-2 yemek kasığı tereyağı yada margarin 
-1cay bardağından az siviyag 
-1cay bardağı yoğurt 
-2 yumurta ( 1 tanenin sarısı üzeri için ) 
-bir cimcik seker ve 1 çay kasığı tuz 
-2 yemek kasığı sirke ( kiyrik olması için ) 
-1 Paket kabartma tozu ve yarım çay kasığı karbonat 
-dereotu ve un ( bunlar en son katılacak ) 

Resimdeki gibi un hariç tum malzemeleri tel cirpiciyla karıştırdım ve sapları ayiklanmis dereotlarini blender ile cirptim. Daha sonra aldığı kadar un kattım  ve yoğurdum.



İcine normal beyaz peynir ve lor karışımı malzeme kattım.Uzerine yumurta sarısı sürdüm ve çörek otu serptim.

İkinci olarak portakalli keki yaptım . Pogacalar piserken kekin hamurunu cirptim .icine ; 
-2 yumurta 
-1 çay bardağı seker , 1 çay bardağı sıvı yağ 
-2 yemek kasığı kakao 
-1 paket kabarma tozu ve vanilya 
-1 çay bardağından az süt 
-1 portakalın suyu ve kabuğunun rendesi 
-aldiginca un 
-iri ceviz parçaları koydum.

Son olarakta kısır yaptım .Eren ( buyuk oglum ) cok sever.Sebze ( maydonoz marul ) istemediği için sadece baharat ve salça kattım .Sadece bir soğanı incecik rende yapıp icine kattım . 


Bir de yanına dünden kalan kıymasız , yaz dolması ekledim.kendim icin bitki cayi yaptım .Cocuklar icetea ictiler . Afiyet bal olsun ❤❤❤



Hiç yorum yok :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...