cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Sütlü İrmikli Tatlı ❤

22 Ağustos 2013 Perşembe

Sütlü İrmikli Tatlı ❤


Tatil dönüşü , onca eşyayı yıkamam ve yerleştirmem gerekirken özlemiş oldugum mutfağıma girip bu tatlıyı yaptım .Misafir için oldukça pratik ve sunumu keyifli bir tatlidir .Malzeme olarak ; 
1 litre süt 
8 yemek kasığı İrmik( silikon kalıp için ben ırmigi fazla koydum , normalde 7 kasık) 
10 yemek kasığı seker 
1 limon kabuğu rendesi ( vanilya olmadıgından esans vermesi için koydum , normalde vanilya konuluyor )
1 yemek kasığı tereyağı  




Tüm malzemeleri tencerede kısık ateşte devamlı karıştırarak pişirdim.Zaten irmikler sistiginde kıvamı koyulasiyor .İsterseniz borcam tepsiye de koyabilirsiniz.Ben bu sefer silikon kalıpları kullandım .



Sogumasi için dolapta bekledikten sonra üzerine zevkinize göre , meyve peltesi , çikolata sosu kullanabilirsiniz .Ben bu sefer daha onceden yaptıgım çilek reçelininden kullandım .Kaliplar Karaca nin kalıpları .Afiyet bal olsun ..


Hiç yorum yok :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...