cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Kot Elbise Nasıl Dikilir ❤️How to Sew Jean Dress

21 Eylül 2013 Cumartesi

Kot Elbise Nasıl Dikilir ❤️How to Sew Jean Dress

Mirayın Bohçası sayfasının dikiş etkinliği katılım projem bitti .Bu yazımda bu elbisenin dikiş aşamalarından elimden geldiğince bahsedeceğim .
Kot kumaş yada denim denildiğinde aklımıza hep spor parçalar gelir.Ben bu çalışmam da bu çizginin oldukça dışında oldum.Spor kumaş ve klasik model ❤️Zaten aklımda buna benzer birşey vardı.
Kumaşı keserken tereddütlerim olsa da dikiş sürecinde ve provalarımda doğru bir çalışma olduğuna karar verdim .
Kumaşı keserken kaydırma yapmamak için öncelikle ütüledim.Burda Eylül sayısı 109 B kalıbını kağıda aktardım ve kumaşlarımı kestim.


 1 ön , 1 arka ve 2 kol parçası ile toplamda 4 parça kestim.Resimli dikiş kursunda bu model anlatılmış. Okuduğumda zor bir çalışmamı ki desemde oldukça kolay olduğunu dikerken anladım. Zaten sadece kollar kafa karıştırıyor. Zira doğru bedeni kesip birleştirdiğinizde cuk diye model ortaya çıkıyor.
Öncelikle pens yerlerini kalemle çizerek belirledim.Kalemle çizdim , normalde bunu yapmam ama kumaş buna çok müsaitti. Kalıplar da pens yerleri veriliyor. Sadece arkada pens vardı.Ben de önce arkaya pens koydum fakat benim kumaşım sert olduğu için ön tarafa da pens gerektiğini düşündüm ve ön pensleri kendi üzerimde prova edip yerlerini belirledim.



Öncelikle 2 yan dikişi geçtim.Daha sonra kumaş ters yönde iken kol parçaları anlatıldığı gibi bedene diktim. 
Omuz dikişlerini geçmeden önce üzerimde prova ettim ve kalıptan farklı olarak biraz yukarıdan diktim .Çünkü kol altı biraz açık gibi geldi .
Daha sonra elbisenin üzerime tam oturması için biraz daha dikişleri içeriden diktim ve ön tarafa pens koydum. Kumaş çok aktığı için iç sürfileleri geçtim.
Sıra geldi yakaya ve etek uçlarına.Yaka kayık yaka ki modele en uygun yaka olduğunu düşünüyorum.Yakayı, kumaşı içeri bükerek önce teğelledim sonra desenli dikiş kullanarak diktim. Desenli dikiş kullanmamım sebebi ; 
1.)Dergide kıvrılıp dikilmiş fakat kot kalın olduğu için iğneyi kırar diye , düz dikiş kesinlikle yaka için bu kumaşta yetersiz diye,tek dikişle işimi halledeyim ,kolay olsun diye ; 
2.)Kumaş çok sert , dikişi kumaşa yedirmek için güçlü bir dikiş olsun diye , ben de sürfileye benzeyen bu dikişi seçtim ; 


Yaka ve etek uçlarında aynı dikişi kullandım. 

Son olarak gelelim kollara.Kolları sona bıraktım çünkü elbise tastamam otursun ve kollarda hata olmasın istedim.Omuz dikişi yapılmış kollar elbise düz yönde iken manken üzerinde  , büyükçe olan üçgen parçayı içe kıvırdım.Prova da eğrilik olasın diye tastamam yerleştirdim.Makine dikişi geçmedim çünkü kolda makine dikişi vardı , sadece elde sıkı bir dikişle kolları sabitledim .Model ortaya çıkmış ve kol altı tam oturmuş oldu .


Dergi den farkı olarak , kol altına denk gelen kısma ben pervaz diktim.Kumaşı katlayıp kıvırmam zordu çünkü .



Ve nihayet elbisem bitmiş oldu.Ben çıkardığım işi beğendim .Takdir sizlerin .
Miray Hanım'a da ayrıca teşekkürler ❤️


Ayrıca Pazartesi gunü okulda giyeceğim , kombini de Pazartesi paylaşacağım ❤️❤️❤️












12 yorum :

Nebihan AKÇA dedi ki...

Kot dikmek çok zevkli aslında. Pens konusunda ben de öyle yapardım herhalde :) Çünkü pensleri ayarlayana kadar bir sürü iğne yerleştiriyorum kaymasın diye. Pazartesiyi bekliyoruz merakla :)

Merve Denlikol dedi ki...

Etkinliğin iddalı modellerinden olmuş gerçekten. Dergideki modelden cok daha kullanışlı olmuş. Güle güle giyin;)

Aysun dedi ki...

Çok güzel bir elbise olmuş. Resmen zorda kaldın mı giy çık cinsinden.

Ellerinize sağlık :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Evet kesinlikle kot dikmek cok zevkli , Pazartesi Allah izin verirse paylaşıyorum ❤️, selamlar

Nilgün Sözveren dedi ki...

Cok teşekkür ederim ❤️, selamlar

Nilgün Sözveren dedi ki...

Cok teşekkür ederim ❤️,selamlar

Eda Özer dedi ki...

çok güzel olmuş kombini merakla bekliyorum :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

teşekkür ederim edacım , selamlar...

PINAR SAKİN ÇALĞAN dedi ki...

Güle güle giyin.Dikiş bloğu bulunca çok mutlu oluyorum ya.Mirayın bohçassındaki yorumdan keşfettim sizi, bir de meslektaşız:) Bu arada kot elbise giyebiliyormuyuz acep okulda?

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim .Kot aslında yasak deniyor .Ama sanırım kot pantolonlar icin .Gomlek giymistim , bu elbise de cok kot gibi durmuyor modelden ötürü , sanırım giyebilirim ❤️, selamlar hocam

Su Ştürk dedi ki...

ne kadar zevklıdır bunu yapmak ve emeğini giymek :) mim sayesınde kesfettım senı beklerım bloguma canım

Nilgün Sözveren dedi ki...

Kesinlikle öyle , Dikiste beni en cok tatmin eden duygu bu , giyilesi birşeyler üretmek , ben de sizi alıyorum takibe , selamlar ❤️

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...