cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Hazır Giyimden Kalıp Çıkarma

5 Aralık 2013 Perşembe

Hazır Giyimden Kalıp Çıkarma


Uzun zamandan beri pelerin dikme fikrimi faaliyete geçirdim.Sevgili Nebihan o kadar güzel pelerinler dikti ve yakıştırdı ki ,ben de dikmeyi çok istedim.Ama kalıbım yoktu.
Sevimli öğrencim Duygu 'nun üzerinde pelerini görünce ondan kalıp çıkarmak üzere pelerini aldım.Pelerin önde cepleri olan ,kapşon detaylı ,spor görünümlü bir pelerin.


Annem bu yöntemi çok kullanırdı.Hatta o çok daha pratik olarak gazete kağıdına kalıbı çıkartırdı.Ben de annemden ilhamla dikiş yerlerinden kalem ile çizerek parşömen kağıdına kalıbı aktardım.Hata yapabilme olasılığıma istinaden 2 cm daha geniş kestim. Kendime ait bir ürün olsa kağıda aktarmaya gerek olmayabilirdi.Ama kalıp elimde kalsın diye kağıda aktarmak daha iyi bir yöntem.


Toplamda 5 parça kalıp çıkardım.Kumaşı keserken simetrik parçalarla birlikte 10 parça kesilecek.Kol yerleri daha aşağıda olacak.Kapşon ve cep detaylarını kullanma konusunda kararsızım, kumaşa göre karar vereceğim.Henüz elimde bu projeye uygun kumaş yok .Hatta sezona uygun kumaşım da kalmadı.Bu yüzden cumartesi günü Bakırköy Pazarı yollarında olacağım.


Elimde malzemem kalmadığı için yola çıkan bazı projelerimde yarım kaldı. Fermuar,makara ,tela, astarlık kumaş , ekoseler, barok desen kumaşlar.....diye uzayan bir ihtiyaç listem var.Şimdilik elimde tadilat görmeyi bekleyen birkaç parça var.Onları da bir temizleyebilsem yeni projelere yelken açabileceğim.




7 yorum :

Nebihan AKÇA dedi ki...

Kapşon bence koy Nilgüncüm bence çok yakışır tarzına. Düğmeler ve cepler farklı olabilir.
Ayrıca çok kibarsın teşekkür ederim sözlerin için :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Rica ederim Nebihancım , evet kapşonu koymalıyım di mi, sevgiler ...

Melislicious dedi ki...

ne kadar değişik ne kadar güzel olmuş böyle Nilgün Hanım, artık her postta nasıl güzel birşey dikeceksiniz diye merakla bekler oldum:)))
ellerinize sağlık
iyi haftasonları!

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim Melis Hanım , sizde merak uyandırmak ne güzel birsey benim için , sevgiler ....

Belle Amie dedi ki...

Muthesem olmus :)

hacer özkan dedi ki...

HERKESE MERHABA NİLGÜN HANIM SİZİ UZUN SÜREDİR ON MARİFETTEN TAKİP EDIYORUM BENDE BLOG ACTIM AMA HIC TAKIPÇİM YOK:( BENIDE TAKIP EDEBILIRMISINIZZZ COK YENİYİM (

Nilgün Sözveren dedi ki...

Hayırlı olsun bloğunuz , 1. Takipçiniz benim , sayfanıza izleyiciler gadgetini eklerseniz sizi cok kolay takip edebilirler , siz de beni takibe alırsanız sevinirim , selamlar ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...