cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Büyük Beden Hırka / Oversize Cardigan

17 Ocak 2014 Cuma

Büyük Beden Hırka / Oversize Cardigan


Gold baskılı trikodan zincir ve sıralı taş detaylı oversize bir hırka diktim .Oversize üst beden ürünler bu sene çok popüler.
Burda Eylül 2013 Model 110 ' u kalıp olarak kullandım.Benim kumaşım yetmediği için kalıp kadar uzun yapamadım.Kol ve etek boyuna da pat kesemedim.


Modelin kolunda bir parça harici kesilmiş.Ben başta kararsız kaldım ve modele uyarak yapmaya karar verdim.Fakat sizler de benim gibi salaş bir triko kullanacaksanız tavsiye etmiyorum.Daha tok , sweatshirt kumaşı gibi kalın kumaşlar için daha uygun bir durum.Zaten dergi kalın bir kumaş öneriyor.


Ön parçalar ve yaka için pat kestim.


Bu tür salaş trikolar kesildiğinde , her bir yere parçaları dağılıyor.Bu sebeple kestikten  hemen sonra çok sıkı bir ayarda kumaş kenarlarına zigzag (sürfile) geçtim..


Gelelim zincir ve taş detaylarına.Bu tür esprileri çok seviyorum.Yapılan işi bambaşka bir havaya  sokuyor.Mesela bu hırka sade olarak çok spor görünürken , zincir ve taşla çok daha ışıklı ve ağır bir havaya büründü.
Misine iple ön patlar üzerine 3 sıra olacak şekilde diktim.Fotoğraf yakından olduğu için misine ip seçilebiliyor.Fakat normalde misine ipin hiç görünmüyor.


Ben  40 beden giyiyorum.Oversize olmasını istediğim için 42 beden kalıp kullandım.Fakat trikoyu diktikten sonra ütüledim ve farkettim ki kumaş çok saldı.Triko tarzı kumaşınızı kesmeden öne ütülemenizi tavsiye edebilirim.  


Krem ve beyaz renkler ile ışıklı ,aydınlık bir kombin yaptım.Kombin yazısını da paylaşılmaya hazır beklemede.




12 yorum :

Fatma Başaran dedi ki...

çok emekli bir çalışma olmuş Nilgün hanım.onları işlemek baya vakit almıştır.çok hoş olmuş.elinize sağlık

Nilgün Sözveren dedi ki...

Zincir ve taşları dikme işlemi dikiş sürecinden daha uzun sürdü gerçekten, çok teşekkür ederim Fatma Hanım , sevgiler :)

nuryyl dedi ki...

Detaylar çok güzel olmuş canım, gule gule kullan. Annem de bana bir hırka örüyor, aynen bu şekil detay yapıcam bakalım nasıl olacak. Sevgiler

İLKNUR YAĞMUR dedi ki...

kumaşlarının içinen en beğendiğim kumaştıbu ve kenar detayı çok yakışmış, bayıldım. ben de çok seviyorum incik boncuk pul gibi şeyleri kıyafete ayrı bir hava katıyor bana da bu yaptıkların güzel fikirler veriyor. iyi günlerde giy. :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

bence de yap :) , bambaşka bir hava katıyor ,çok teşekkür ederim Nur , sevgiler :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

İnciksiz , boncuksuz olmaz gerçekten :),çok teşekkür ederim İlknur :),sevgiler.

aycan ulus dedi ki...

Bayılıyorum altın rengine ve seninkide süper olmuş güzel günlerde kullan. E bizede artık üzerinde bir poz verirsin :))

Nilgün Sözveren dedi ki...

Veririm tabii :) , cok teşekkür ederim Aycan :)

Terzi -mankeni dedi ki...

Çok şık olmuş gerçekten :) ellerinize sağlık :) benimde bu kumaşa benzer lacivert-siyah renklerde var, sizin hırka bana ilham oldu, fakat cesaret edemiyorum triko kumaş olunca :/

Nilgün Sözveren dedi ki...

Aslında diğer dikişlerden çokta farklı değil.İğneyi bile değiştirmedim.Bence deneyin, kesinlikle yaparsınız , cok teşekkür ederim , selamlar :)

Hande Erdede dedi ki...

işte bunu çok merak ediyordum, yine çok güzel olmuş ellerine sağlık :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim Hande :) , sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...