cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Kırmızı Manto / Red Coat

2 Ocak 2014 Perşembe

Kırmızı Manto / Red Coat

Dikiş Dersi bloğunun etkinliğine katılmak üzere dikmiş olduğum kırmızı manto projem;



Bakırköy Pazarı'ndan pelerin için aldığım kırmızı keçe kumaş maalesef ki çıkardığım kalıba yetmedi.Bu sebeple yeni arayışlara giriştim ve Burda Kasım sayısı kapak modeli olan mantoyu dikmeye karar verdim. Aslında kumaş manto kalıbına da yetmedi ama içeride kalacak kısımlara ek yaparak kumaşı yettirmeyi başardım.

Geniş kesim reglan kol duruş olarak pelerine benziyor.Toplamda 4 parça kestim ve parçaları birleştirip yan dikişlerini geçtim.




Kalıptan hariç olarak ben yakada geniş bir pat kullandım.Çünkü keçe kumaş ütülenince iyice kendini saldı ve çok geniş bir yaka oldu.Manto için fazlaca geniş bir yaka olduğu için pat keserek yayılan yakayı toplamaya çalıştım.Yaka patını ve ön parçaları güçlü durması için telaladım.



Mantonun tamamında dikiş gözükmemesi için ve makine dikişi kaba duracağı için elde dikiş yaptım.Yaka patının tek katını makinede ve diğer katını ise elde geçerek yaka patını tamamladım.



Eteklerini ve kollarını aynı mantık ile elde geçtim.



Astar için ise aynı renkte esnek bir kumaş kullandım.Astarlık kumaşı  manto kalıbından 2 cm daha geniş olarak kestim ve tamamını el dikişi ile mantoya sabitledim.



Aksesuar kullanmak istemedim.Ön parçalar için büyük çıtçıt kullandım.Çıtçıtlar siyah renkti.Bütünlüğü bozduğunu düşündüm.( ki dışarıda görünen tek bir dikişi dahi yok).Kırmızı oje ile ile siyah olan çıtçıtları kırmızıya boyadım.Sorunsuz ve güzel bir iş oldu.Sizlerde deneyebilirsiniz.




 Keyifli bir proje oldu benim için.Hatta çok severek giydim.Ayrıca yakın çevrem çok beğendiği için çok mutlu oldum.Kombin yazısı hazır ,dikişi ayrıntılı anlattığım için aynı yazı içine katmak istemedim.

Kombin yazısı 

Herkese sevgiler :)


www.nilgunsozveren.blogspot.com











35 yorum :

sahici hersey dedi ki...

Çok farklı hoş bi model olmuş..Güle güle giyin...

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim :)

Hande Erdede dedi ki...

Etkinliğin ilk manto paylaşımı da gelmiş oldu böylece :) bende bitirdim sayılır bir iki güne kombinleyip paylaşacağım inşallah. Çok güzel olmuş bu Nilgüncüm ellerine sağlık.

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çoook saol Hande cim ,ben de seninkini merakla bekliyorum ,sevgiler :)))

mirza öztürk dedi ki...

dikiş olayını bana sevdirdiniz. çünkü yaptıklarınız çok pratik ve güzel takipteyim sevgiler

Nebihan AKÇA dedi ki...

Çok hızlısın canım, ben daha kararsızlıktan elime alamadım :) Bu modeli diktireceksin bana bu gidişle çok hoş duruyor. Oje fikri çok iyiymiş gerçekten kötü duruyor çıtçıtlar bundan sonra denemek lazım.

İLKNUR YAĞMUR dedi ki...

Cok hizlisiniz. Benimde dikecegim model bu ve kumasim yetmedigi icin yeniden kumas aldim. Aksam yikadim bugun baslarim insallah. Sizi gordim gaza geldim. Bakalim nelwr olacak. Rengini cok begendim ustunde gormeyi cok isterim. Gule gule giy. :)

İLKNUR YAĞMUR dedi ki...

Ayrica cit citlari ojeyle boyama fikrine bayildim. :)

türkan engin dedi ki...

Bende hemen bitirip paylaşmalıyım. Çok hoş olmuş elinize sağlık.

Melislicious dedi ki...

Nilgün Hanım harika olmuş, renk model kumaş çok güzel gözüküyor...
umarım üzerinizde de görebiliriz, çok isterim bir de kombinle görmeyi, kırmızı size nasıl da yakışır:)))
sevgiler, iyi yıllar

filiz özen dedi ki...

güle güle giyin ..elinize sağlık..ben de diktiğim mantoyu resimlemek istiyorum...eski mantolarımdan birinden kalıp çıkarıp diktim..geçen haftadan beri gururla giyiyorum...bişeyler tasarlayıp kendime dikmekten çok mutlu oluyorum...

Havva Peynirci dedi ki...

nilgün,bu ne güzellik ya!
kuşunu da kondurdun bu işin yani,bayıldım yani,güle güle giy yani:)
mutlu yıllar

Server ardıç dedi ki...

rengine bayıldım çok hoş bir model olmuş güle güle kullanın

Iclal Bicer dedi ki...

ellerine sağlık canım çok hoş olmuş :) yeni yılın kutlu olsun bu arada

Saadet Yamak dedi ki...

Çok güzel bir çalışma olmuş Nilgün hanım, palto-manto çalışmak her zaman zor ve risklidir.. güzel günlerde giy, ellerine sağlık! :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

AA çok teşekkür ederim Mirza Hanım , dikişi ben kendim çok sevdiğim icin baskaları da sevsin cok isterim , mutlu oldum inanın , sevgiyle kalın ❤️

Nilgün Sözveren dedi ki...

Dikmeni tavsiye ederim , çok havalı duruyor , sadece kendi bedeninden bir beden küçük kesebilirsin, ben 40 kestim ama kesinlikle 42 beden oldu bu manto .Ayrica sende çok hızlisin , sevgiler Bursa ya ;))

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok güzel bir model , bende biraz yaka sorunlu oldu, pat eklemek zorunda kaldım , iyi de kumas gidiyor , kolay gelsin sana , meraklardayim İlknur cum , sevgiler sana da

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim Türkan Hanım , evet hemen paylaşın , sizleri de merak ediyorum , Çanakkale ye sevgiler :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok saol Melic cim , kombin yazısı hazır , bir sonraki yazım olacak , sevgiler :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Sizi çok iyi anlıyorum , dikip giymek bana da gurur verir, üretmek mutlu eder , sizinkini de merak ettim , sevgiyle kalın Filiz Hanım :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok tatlısın Havva cım , sevgiyle kal , pozitif enerjin buralara geldi ❤️

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim Server Hanım , rengi biraz tesadüf oldu alırken , ben de cok sevdim , sevgiler :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim İclal Hanım , sizinde yeni yilinız kutlu ve gönlünüzce olsun , sevgiyle kalın :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim Saadet hanım , diğer çalısmalara göre gercekten daha ağır oldu .El dikişi yaptıgım icin biraz yordu , sevgiyle kalın :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Saol , siyah halini hic sevmeyince bu oje işi aklıma geldi , daha onceden de yaptım böyle oje ile renklendirmeler , pratik oluyor :)

Miray dedi ki...

Çok güzel olmuş! Rengine bayıldım...

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok saol Miray cim , sevgiyle kal :)

nuryyl dedi ki...

Modeli zaten dergide gördüğümde çok begenmistim, sizin mantonuzda harika olmuş.

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim , sevgiler :)

zerrin tekin dedi ki...

ellerinize-sağlık-çok-hoş-grünüyor.takipteyim.sevgiler....

Nilgün Sözveren dedi ki...

Hoşgeldiniz , çok teşekkür ederim , selamlar :)

merve atış dedi ki...

çook güzel romantik havalı bir pelerin omuş Nilgün hanım ayrıcda gerçekten size çok yakışmış .benimde uzun zamandır aradığım bir modeldi kalıbını hangi dergi kaçıncı sayıdan çıkarttınız acaba???şimdiden teşekkürler sevgiler...

Nevzat Kavak dedi ki...

Merhabalar acil olaraktan abiye elbisemin yenilige ihtiyaci var dugunde yaklasiyor siz yaparmisiniz yeriniz neredeydi

Nilgün Sözveren dedi ki...

Malesef bu tür işler yapmıyorum ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...