cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Kol Manşeti Nasıl Dikilir?

4 Şubat 2014 Salı

Kol Manşeti Nasıl Dikilir?


Çizgili kruvaze bluzun kollarına manşet taktım ve aşama aşama resimleyerek sizlere anlatmak istedim.

1.Öncelikle bilek genişliğime göre dikiş paylarını da katarak manşetleri biçtim.Çizgileri birebir getirdim , siz kumaşınıza göre onu belirlersiniz.Kumaşınızda esneme varsa eğer mutlaka ona da dikkat etmelisiniz.
2.Güçlü durması için yarısına denk gelecek şekilde tela yapıştırdım.

 3.Tela ile güçlü hale getirdiğim parçalarda kumaşın düzü temiz olacak şekilde yan dikişlerini geçtim.Burdaki önemli nokta; ikiye katlarken mutlaka bir tarafın boyu daha uzun bırakılmalı ki kola eklerken temiz dikiş için payımız olsun.


4.Manşetleri hazırladıktan sonra , gövdeye dikip yan dikişlerini kapadığım kolda yırtmaç yerlerini belirledim.Ben hep hazır gömleklerime bakıyorum bunu yaparken.


5.Yırtmaçtan geniş olacak şekilde ( ben gene çizgileri birebir getirdim) kestiğim küçük parçaları kumaşların düzü içerde olacak şekilde resimdeki gibi diktim.


6.Dikmiş olduğum parçayı kolun içine doğru çevirdikten sonra yakın bir dikiş ile yırtmacı da bitirmiş oldum.


7.Manşet genişliği kol genişliğinden daha dar olduğu için yırtmaç yaptığım kol ucuna pili koydum.Bunu da hazır gömleklerime bakarak yapıyorum.


8.Pili koyduktan sonra manşet ve kol ağzını birleştirdim.Önce kolun iç tarafından tek dikiş ile manşeti tutturdum.Daha sonra ise uzun bıraktığımız manşet kenarını kolun düz yönünde içeri kıvırarak temiz dikiş ile manşeti kola dikmiş oldum.


9.Muntazam durması için tüm manşetin kenarlarına yakın bir dikiş geçtim. 


10.Son olarak bluzumun daha spor görünmesini istediğim için minik çıtçıt bastırdım.Sizler ilik ve düğme de kullanabilirsiniz.



Bluzum bitti.Kalıpsız yola çıktığım bu projede tüm aşamaları da başka bir yazı da paylaşmak istiyorum.
Herkese sevgiler :)


19 yorum :

Hande Erdede dedi ki...

çok başarılı, ellerine sağlık ben böyle yırtmaçlı falan yapmıyordum ama bu paylaşımdan sonra deneyeceğim :)))

İLKNUR YAĞMUR dedi ki...

Cok iyi anlatim, kol manseti dikmeyi de senden ogrenmis oldum. Gozumde ne kadar buyutuyomusum, meger ne kolaymis. Sevgiler. 😌

Dikiş ve hobi dedi ki...

Detaylı anlatım için teşekkürler.Güzel bilgi..

Meri Bagatur dedi ki...

Ilk bluz denemesinde uygulanacak.
tesekkurler.

Nilgün Sözveren dedi ki...

Teşekkür ederim Hande cim , sevgiler :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Evet İlknur Hocam , gercekten çok kolay , saol , sevgiler sana da

Nilgün Sözveren dedi ki...

Inşallah faydalı olabilmişimdir , saolun dikiş ve hobi , sevgiler :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok sevindim Meri Hanım , saolun , sevgiler :)

aycan ulus dedi ki...

Çok verimli bir paylaşım olmuş. Ben çizgilerle uğraşmamak için asimetrik çizgili kumaşları tercih ediyorum. Bluzun bitmiş halini görmek istiyorum :))

nurtenbegendi.blogspot.com dedi ki...

Hem de kalıpsız! Maşallah yani. Buluzun tamamı görünecek mi:)

Miray dedi ki...

Aslında çokda zor değilmiş.Nedense bana çok zor gözükürdü. Anlatım süper olmuş, teşekkürler...

Nilgün Sözveren dedi ki...

Teşekkür ederim Aycan , bluzu hem kombin yazısı , hem de dikis süreci yazısı hazırlanıyor , en kısa zamanda , sevgiler

Nilgün Sözveren dedi ki...

Basta tereddüt ettim ama sorunsuz bitti ,teşekkür ederim Nurten hanım, Bluzun tamamını anlatacağım evet , sevgiler

Nilgün Sözveren dedi ki...

Ben de denemeden once hep senin gibi düşündürdüm ama gercekten yapımı kolay , teşekkür ederim Miray , sevgiler

DiKmECe dedi ki...

Ben de telayı tamamına yapıştırıyordum,kalın oluyordu çok.Dikmesi de zordu,öğrenmiş oldum teşekkürlerr::))

Nilgün Sözveren dedi ki...

Faydam olduysa ne mutlu , sevgiler Dikmece :)

Nilgün Sözveren dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
gooogoook dedi ki...

Nilgün Hanım, kol ucuna kullandığınız siyah rulo tela ne telası acaba internetten aldıysanız ben de almak istiyorum da... Siyah tela evet bizim buradada var ama onu bilemedim öyle yarım ve rulo halinde güzelmiş:))

Nilgün Sözveren dedi ki...

O tela Almanya dan , bir yakınımız vermişti , cok kullanışlı oluyor rulo olması .Aslinda bizim kullandığımız kağıt tela ile aynı sadece rulo halinde , selamlar Handan Hanım :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...