cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Kruvaze Bluz Dikiş Süreci / Double Breasted Blouse Sewing Process

9 Şubat 2014 Pazar

Kruvaze Bluz Dikiş Süreci / Double Breasted Blouse Sewing Process



Elimde bu tarz bir kalıp olmadığı için , daha önceden diktiğim tulumun bluz kalıbını büyüterek işe başladım.Amacım yakanın  kıvırılabilecek genişlikte ve dökümlü olmasıydı.
Arka bedeni ve kolları tamamen kalıpsız biçtim.Omuz dikişlerini birleştirdikten sonra yakanın ense kısmına bir parça daha biçtim.Çünkü yaka geriye dönüp kıvırılacağı için ensenin ön parçalar ile birleşmesi gerekiyordu.Bu parça beni biraz zorladı çünkü şifon kalıpta hatayı belli eden bir kumaş .Birebir oturması için el dikişi ile teğel yapıp daha sonra makine dikişi geçtim.
Ense ile birleşen uzun ön parçalara tela yapıştırdım.


Ön parçalar için genişçe pervaz hazırladım.Aslında pervazı dikiş değilde yapıştrma yapmak niyetindeydim.Sonradan siyah çizgilere denk getirerek dikiş geçtim.
Göğüs kısımlarında minik  pensler kullandım.


Kruvaze kısımları da diktikten sonra bel için ince bir lastik kullandım.Lastik dökümlü olan bluzu biraz toplarladı.Kemerden daha pratik oldu diye düşünüyorum.


Sadece manşetlerde çizgileri enine kullandım.Tüm diğer parçalarda çizgileri boyuna kestim.

.........

Adapazarı tatilim bitti . Çok keyifli ve bol projeli bir tatil oldu benim için.Bu bluz dahil sadece kendime 8 parça eşya diktim.Hepsini sizlerle paylaşmak istiyorum.

...Herkese sevgiler...





20 yorum :

aycan ulus dedi ki...

Epey ugrasmissiniz ama degmis güzel günlerden kullanın

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim Aycan , sevgiler

İLKNUR YAĞMUR dedi ki...

Cok cok guzel olmus. Baya ugrasmissin ama degmis. Diger diktiklerini cok merak ettim . Bir an once yayinla da gorelim olur mu? Opuyorum. 😊

Hobby Dünyasım dedi ki...

Çok güzel olmuş. Sifon bayağı zor bir kumaş.... Gayet şık bir parça, oldukça da kullanışlı olmuş. Lastik olayı da güzel fikir. Güle güle giyin.

Meri Bagatur dedi ki...

Ben hangi sifona elimi attiysam cope gitti. Dikmesi de kesmesi de zor . Cok guzel olmus, gule gule giyin..

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok saol İlknur Hocam , ben de seni öpüyorum , sevgiler olsun ❤️

Nilgün Sözveren dedi ki...

Evet , şifon gercekten zor bir kumaş , çok teşekkür ederim Hobby dunyası , sevgiler :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

En cok keserken zorlanıyorum ben de , cok teşekkür ederim Meri Hanım , sevgiler :)

DIKIS VE DIY dedi ki...

nigüncüm bayıldım şahane olmuş :) bende bu modelin aynısının ekru rengini dikmek istiyorum ama bir türlü burda istediğim kumaşı bulmadım kısmet artık :) anlatımında iyi oldu :) teşekkürler

Nilgün Sözveren dedi ki...

Inşallah gönlünce bir kumas bulursun , çok teşekkür ederim , sevgiler :)

Özgü Örke Özbıyık dedi ki...

ellerinize sağlık, çok güzel olmuş...açıkçası ilk kumaşı ve modeli gördüğümde sizin kumaşınız bana biraz daha kalın gelmişti ve acaba modeldeki gibi dökülücek mi diye düşünmüştüm ama korktuğum olmamış.

Hande Erdede dedi ki...

uğraştırmış olsa da çok şık olmuş canım, ellerine sağlık :)

nuryyl dedi ki...

Nilgün hanım yine harikalar yaratmışsınız. Kalıpsız eminim zor olmuştur ama degmis :)
Güle güle kullanın sevgiler

Fatma Başaran dedi ki...

Maşallah tatilde de boş durmamışsınız.bluz değişik ve hoş olmuş. Elinize emeğinize sağlık

Melislicious dedi ki...

yine çok elegan ve zarif bişey yapmışsınız Nilgün Hanım, siyah beyaz çizgiliyi sevmeyene bile sevdirir bu tasarımınız:))))
güzel günlerde kullanın, ellerinize sağlık!

Nilgün Sözveren dedi ki...

Evet Özge hanım , cok ince bir sifon degildi , böyle bir sonuc çıktı , istediğim gibi oldu , çok saolun :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Teşekkür ederim Hande cim , sevgiler :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Evet kalıpsız yaptıgım her is stres yaratıyor ben de , çok teşekkür ederim Nur Hanım sevgiler ;)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Tatilde annem çocuklarimla ilgilendiği icin ben de özgürce dikis diktim , çok teşekkür ederim Fatma Hanım , sevgiler

Nilgün Sözveren dedi ki...

:) , çok saol Melis , sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...