cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Kot Etek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Jean Skirt

19 Mayıs 2014 Pazartesi

Kot Etek Nasıl Dikilir? / How to Sew a Jean Skirt


Hazır giyimdeki kot etekleri çok eleştirince kendime bir tane dikme kararı aldım.Hazır giyimde etek boyları çok kısa oluyor ve bedenlerde sorun yaşıyorum.Elimdeki kot kumaşı kahve iplik kullanarak hem spor , hem de klasik duruşlu bir etek ortaya çıkardım.


Dikiş Özellikleri 
1.) Burda 2014 Şubat sayısı model 109 'u kalıp olarak kullandım.Sonradan zevkime göre eklentiler kattım.
2.) Cep torbalarını esnek ve hafif bir siyah kumaştan kestim ve cep yerlerine diktim.
3.)  Kot kumaştan kestiğim diğer cep parçalarını ön parçalara diktim.
4.) Sol cep üzerine minik bir süs cep yaptım ve değişik desen ile küçük cep üzerinden geçtim.
5.) Ön parçaların fermuara kadar olan orta dikişini yaptım.
6.) Fermuar için eklenti parçayı kestim ve el dikişi ile fermuarı eteğe teğelledim.
7.) Fermuar ayağını takarak fermuarı temiz dikiş ile eteğe sabitledim.
8.) Fermuar dikişi tamamlandıktan sonra ön etekteki fermuar düz dikişini geçtim.
9.) Arka etekteki robaları ve arka parçaları birleştirdim.
10.) Kesip hazırladığım cepleri resimdeki desen ile süsledim ve arka eteğe diktim.
11.) Ön ve arka parçaları birleştirmeden önce tüm dikişlerin üzerinden kumaşın düzünde temiz dikiş geçtim.
12.) Ön ve arka parçaları birleştirdikten sonra üzerimde son provayı yapıp, kemer genişliğini belirleyip uygun parça kestim.
13.) Kemer üzeri için 5 tane kemer iliği hazırladım ve kemerle birlikte eteğe diktim.
14.) Etekleri tek dikiş ile kapadım..
15.) Kot kumaş çok aktığı için iç dikişlere sürfile dikiş geçtim.
16.) Sadece kot düğmesi kaldı , onu da en kısa zamanda bastıracağım.




Bu da şimdi elimde olan projem ; incecik baharlık triko ile salaş hırka dikiyorum.





18 yorum :

ÜMMÜ Er dedi ki...

Çok çok başarılı, ellerine sağlık

Rabia Betül dedi ki...

Süper olmuş,tebrik ederim..Kötü komşu insanı mal sahibi yaparmış.Kötü hazır giyim de insanı terzi yapıyor galiba:)

Sade Heceler dedi ki...

Çok beğendim, gerçekten güzel olmuş..

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim Ümmü , sevgiler :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Aynen öyle Rabia Hanım , dikişe gerçekten bu sebeple başlamıştım , teşekkür ederim , sevgiler :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim Sade heceler , selamlar :)

PINAR SAKİN ÇALĞAN dedi ki...

Çok hoş duruyor sizin etek.Ama şaka gibi ben o kalıbı kendim çıkarmak için o kadar uğraşmıştım meğer varmış aynısından :) Neyse güzel günlerde kullanalım eteklerimizi o zaman.

Nilgün Sözveren dedi ki...

Evet , Şubat sayısından çıkardım , siz de güle güle giyin Pınar Hanım , selamlar , teşekkürler :)

aycan ulus dedi ki...

Arkadaki cep detayına bayıldım. Ellerine sağlık güzel günlerde kullan :))

Özgüsel Hünerler dedi ki...

Elinize sağlık, epey uğramışsınız ama değmiş...

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim Aycan :) , sevgiler

Nilgün Sözveren dedi ki...

Evet birazı uğraştırdı , teşekkür ederim Özgü Hanım , selamlar :)

Yaşamın Çizgisinde dedi ki...

Çok şeker olmuş. Neymiş hanımlar için çareler tükenmezmiş. :) Hazırı bulunmazsa dikilirmiş. Güle gül kullan.

Nilgün Sözveren dedi ki...

Teşekkür ederim yaşamın çizgisinde , sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Çok güzel olmuş güle güle kullanın...ayşe

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim Ayşe Hanım , sevgiler :)

nuryyl dedi ki...

Ne kadar güzel olmuş, detaylar fazla uğraştırıcı ama değmiş. Elinize sağlık. Sevgiler

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok saolun Nur Hanım , sevgiler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...