cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Retro Bluz / Retro Blouse

13 Mayıs 2014 Salı

Retro Bluz / Retro Blouse


Daha önceden dikmiş olduğum etekleri deri kumaştan volanlı eteğime eşlik etmesi için , elimde kalan lacivert triko ile retro model bir bluz diktim.Etek ve bluz ayrı ayrı giyilebilir ,beraber giyildiğinde de elbise havasında veriyor.


Dikiş Özellikleri 
1.) Burda Dergisi 2013 / Temmuz sayısı model 130 'u kalıp olarak kullandım.
2.) Kalıbı kağıda aktardım ve kumaşımı kestim.Ben üst bedende 40 giymeme rağmen 38 bedeni kullandım.Burda üst beden kalıplar bana büyük oluyor.
3.)Ön parçadaki pensleri kapadım.
4.)Arka ensedeki pensleri kapadım.
5.) Benim kumaşım çok esnek olduğu için arkadaki britli ense yırtmacını kullanmadım.
6.) Omuz dikişlerini yaptım.
7.) Kolları kalıptakinden daha uzun tuttum.
8.) Yan dikişler açık iken kolları da omuzlardan diktim.
9.) Kol ve gövdenin yan dikişlerini kapadım.
10.) Yaka için pat kullandım, kolları kıvırıp diktim, etekleri kapamadım (kumaşım akmadığı için ).




Bluz ; ben diktim
Trençkot ; Koton
Çanta ; Twist 
Ayakkabı ; Markafoni 
Kolye ; Bakıköy Pazarı 
Saat ; İpekyol
Bileklik; Twist ( kolye olmasına rağmen 1 kere bile kolye olarak kullanmadım )






20 yorum :

DIKIS VE DIY dedi ki...

BEN BU KALIBI ÇOK SEVİYORUM :)seninde buluzun çok gzl olmuş :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Evet bu senin çokça şey diktiğin kalıp , gercekten çok güzel bir kalıp , teşekkür ederim dikiş ve diy , sevgiler :)

ÜMMÜ Er dedi ki...

Bende yeni biçtim bunu, çok yakışmış güle güle giy:)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok güzel bir kalıp , teşekkür ederim Ümmü Hanım , selamlar

ÜMMÜ Er dedi ki...

Bu arada geçen aldığın kumaşlardan ilki olan, bej renkli çiçekli kumaşa bayıldım, lütfen ilk onu dik:)) bi de hanım yerine sadece ümmü dersen sevinirim:) selamlar benden

Nilgün Sözveren dedi ki...

Tamam Ümmü :) , ilk dikilecekler arasında o zaten , robadan bileklere kadar uzun bir elbise hayalim var , sevgiler :)))

Meri Bagatur dedi ki...

Nilgun hanim, gule gule giyin. Cok yakismis..

igne iplik dedi ki...

Kumaşin dokusu çok güzelmiş tabii bu kumaş sizin elinizdede çok güzl şekil almiş güle güle giyin

Adsız dedi ki...

Hem çok güzel şeyler dikiyor hem de kendinize yakıştırıyorsunuz. Son gösterdiğiniz kumaşlardan neler çıkacak bekliyorum. Bu bluzun yaka detayını yakından çakip gösterebilir misiniz? Ben de bir bluz diktim ama ne yaparsam yapayım yaka pervazı dışa kıvrılıyor. Sizin detaylı anlatımlarınız çok açıklayıcı oluyor.SELAMLAR...AYŞE

Nilgün Sözveren dedi ki...

Teşekkür ederim iğne iplik , dokusu çok güzel gerçekten , çift yönde esneyen bir triko ama akma yapmıyor .

Nilgün Sözveren dedi ki...

Kumaşınız esnemiyorsa yakanın ovaline birebir kesmelisiniz , eğer kumaşınız esniyor ise ( penye gibi ), düz kesip kumaşı esneterek dikebilirsiniz.Esnemeyen kumaşlarda nacizane tavsiyem pervazlı yapmanızdır.İlk patlı bir projemde ayrıntılı ve fotoğraflı yazacağım , selamlar sevgiler ve çok teşekkürler Ayşe Hanım :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Teşekkür ederim Meri Hanım , sevgiler :)

İLKNUR YAĞMUR dedi ki...

merhaba Nilgüncüm çok şıksın yine bu tür bluzlar her daim dolapta bulunması gerekenlerden. seninki de çok şık duruyor güle güle giy. sevgiler. :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

En sevdiğim parçalar en sade ve basit olanlar :) , teşekkür ederim İlknur cum , sevgiler :)

aycan ulus dedi ki...

Çok güzel ve kullanışlı bir parça olmuş güzel günlerde kullanın :)))

hobimanik dedi ki...

çok şık olmuş ellerinize sağlık...

Zeynep Kuyucuoglu dedi ki...

ilk fotoğrafı elbise sanmıştım ama herşeyle giyilecek çok kullunışlı olmuş yine yakıştırmıssınız ellerinize sağlık:)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Teşekkür ederim Aycan :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok saolun hobimanik :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Evet elbise gibi duruyor , teşekkür ederim Zeynep Hanım , sevgiler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...