cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Pileli Kabarık Etek Nasıl Dikilir?

1 Haziran 2014 Pazar

Pileli Kabarık Etek Nasıl Dikilir?


Son zamanlarda sıkça gördüğümüz retro tarzı kabarık ve geniş pileli eteklere bayılıyordum.Uygun kumaş bulur bulmaz kendim için bir tane diktim.Kalıp kullanmadım fakat kendimce matematiğini geliştirdim ve sizlerle paylaşmak istiyorum.Benim mankenime çok bol olduğu için düşük bel gibi dursa da etek yüksek bel , tam olarak bele oturuyor.
Benim kumaşım dik ve harika bir dokuması var.Eteğin kabarık durması için dik duran bir kumaş olması gerekli zaten.


Dikiş Özellikleri
1.) Bel ölçümü aldım ve çıkan sayıyı 2' ye böldüm.
2.)Elde ettiğim sayıyı 3 ile çarptım.Yani pileler için bel ölçümüzün 3 katı genişliğinde kumaşa ihtiyacımız var.Dikiş payı katmanıza gerek yok.
3.) Etek boyu sizin tercihinize kalmış , örnek resimlere bakıp karar verebilirsiniz.Kemer genişliğini de daha sonradan katacağınız için ölçünüzü kemersiz alın.Ben 5 cm lik bir kemer kullandım.
4.)Genişliğini ve uzunluğunu belirlediğim kumaşlarımı kestim
5.)Ön ve arka olacak şekilde iki dikdörtgen kumaşın orta yerlerini belirledim.
6.) Pileler için ise bel ölçümüzün yarısına denk gelecek şekilde , orta nokta yönünde sağdan ve soldan 3 pileyi deneyerek iğneledim.Burda dikiş için mutlaka pay bırakmalısınız.
7.)Pileler üzerinden tek dikiş geçtim ve etek ortaya çıkmış oldu.
8.)Sol tarafa fermuar gelecek şekilde yan dikişlerini geçtim.
9.)Gizli fermuar diktim.
10.) Kemer için kabaca prova yaptım ve kemeri kestim.
11.)Çıtçıt için kemeri biraz uzun tuttum ve beli kemer ile birleştirip kemeri temiz dikiş ile bitirmiş oldum.
12.Etekleri tek dikiş ile kapadım.
13.)Çıtçıtlarımı dikerek eteğimi bitirmiş oldum. 


Bunlar da sizler için seçtiğim pileli etekler ve kombinleri :)





44 yorum :

türkan engin dedi ki...

Bu etekler kilolu gösteriyor insanı biraz ama hep diyorumya biz pantolon vede maskülen kıyfetlere o kadar alıştıkki yıllardır bu tip kadınsı kıyafetler artık bir yabancılık çekmemize neden oluyor:))

aycan ulus dedi ki...

Çok şık olmuş ve mutlaka üzerinizde görmek istiyorum. Ben uzun zamandır yoksunuz diye düşünürken siz bu güzel etekle uğraşıyormuşsunuz . Ellerinize sağlık :))

Nilgün Sözveren dedi ki...

Size çok yakışacağına eminim Türkan Hanım , sevgiler :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Teşekkür ederim Aycan cım , etek çoktan bitmişti de , yazacak vakit olmamıştı , kombin yazısını da yazacağım en kısa zamanda ,sevgiler :)

suhuba dedi ki...

Çok güzel olmuş. Öylede basit anlatmışsın ki. Dikesi gelir insanın. Ellerine sağlık

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim suhuba :) , sevgiler ....

Hacer Dayi dedi ki...

Elinize sağlık çok çok güzel olmuş. İyi günlerde giyinin.Çok sevdiğim bir model. Sanırım uzunu bu kadar güzel olmaz.

İLKNUR YAĞMUR dedi ki...

Yine harika iş çıkarmışsın, üstünde görmeyi çok isterim. Ellerine sağlık, (ben de mi diksem ne yapsam, pek hoşuma gitti).. sevgiler. :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Evet , sanırım ara boy bu model için en uygun olan , çok teşekkür ederim Hacer Hanım , sevgiler :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Dik tabi arkadaşım , kombin yazısı geliyor inşallah , sevgiler :)

nuryyl dedi ki...

Bende uzun zamandır böyle bir etek istiyordum , çok güzel oldu bu post elinize sağlık. Kumaşa bayıldım umarım bende uygun bir kumaş bulur denerim.
Ama eteği üzerinizde görmek için merakla bekliyorum. Sevgiler

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim Nur Hanım , en kısa zamanda kombin yazısını hazırlıyorum , sevgiler :)

biç ki dikesin dedi ki...

çok güzel olmuş, renk de çok iyi. İyi günlerde giyin. Sevgiler :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim biç ki dikesin , size de sevgiler:)

sakibekılıç dedi ki...

Etek harika ama anlatım dahada harika olmuş çok şık ve çok asıl bir duruşu var emeğinize sağlık :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok saolun Sakibe Hanım ,sevgiler :)

Hande Erdede dedi ki...

Nilgün örtmenim çok matematiksel bir çalışma olmuş bu :) çok güzel olmuş Nilgüncüm eline sağlık güle güle giy :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim Hande cim :) , sevgiler ..

pratik terzi dedi ki...

Harika anlatım harika etek çok güzel güle güle kullanman dileği ile := ) sevgiler

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim pratik terzi , sevgiler :)

gülcan taslak dedi ki...

bende diktirmek istiyorum eteğeniz çok hoş olmus ellerinize sağlık kumasın özel bi adı var mı acaba

Nilgün Sözveren dedi ki...

Panama kumaş diye biliyorum , çok teşekkür ederim Gülcan Hanım , selamlar :)

Sumeyyes Planet dedi ki...

senınkı resımlerden daha guzel olmus elıne sağlık :)

Adsız dedi ki...

Çok güzel olmuş ellirinize sağlık. bende dikişe yeni başladım. ekose kumaştan pileli etek dikicem inşallah.sitenizle ve sanal alemde sizi yeni keşfettim. çok beyendim.tebrikler.

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim , hep beklerim , sevgiler :)

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok teşekkür ederim Sümeyye Hanım :)

Filiz User dedi ki...

Nilgun Hn merhaba önce ellerinize saglık :)
Pile araları ve pile icin kac cm ölçü kullandınız . Tesekkurederim

Bahar Yorgun dedi ki...

çok faydalı bir yazı olmuş çok teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

Merhab eteğiniz harika olmuş ellerinize sağlık :) acaba kullandığınız kumaşın adını biliyor musunuz?

Nilgün Sözveren dedi ki...

Panama kumaş

Adsız dedi ki...

O kadar güzel olmuş ki bayıldım ilk işim kumaş alıp anneme diktirmek olucak ellerinize sağlık

aysel melike dedi ki...

çok başarılı bir dikim olmuş nasıl beğendim anlatamam pc. kaydettim uygun kumaş bulduğumda uygulamak istiyorum ....ellerinize sağlık

Hatice Şen dedi ki...

Çok güzel parçalar dikiyorsunuz, blogunuza bayıldım takipteyim, benim bloguma da beklerim :)

Unknown dedi ki...

Merhaba cok guzel gorunuyor ellerinize saglik :) rica etsem kullandiginiz kumas cinsini ogrenebilir miyim? Ya da baska hangi tur kumaslardan yapabiliriz?

Nilgün Sözveren dedi ki...

Panama kumaş ile diktim , dik duran her kumaş ile olur , çok ince yada çok kalın olmamalı ...teşekkür ederim 😊

Büşra Marsak dedi ki...

Peki bana gore bu aileler çok fazla ben önde 2 arkada 2 pile istiyorum o zaman hesaplamasi nasil olur ?

Zeynep dedi ki...

Benim bir eteğim var ama onun daha kabarık durmasını istiyorum nasıl yaparım

Zeynep dedi ki...

Benim bir eteğim var klos etek daha kabarık durmasını istiyorum kumasından galiba cok sönük duruyor. Nasıl yaparım

Nilgün Sözveren dedi ki...

Altına dik duran tütü eklerseniz eteğinizi kabarık durur.

Keziban Demiray dedi ki...

Gerçekten denemek istiyorum ama birazcık daha açıklamalı anlatır mısınız?

Keziban Demiray dedi ki...

Elinize sağlık rica etsem birazcik daha detaylı anlatırmısınız

Bedava internet dedi ki...

Çok hosssss

Merve ÖZTÜRK dedi ki...

Acaba bu eteğin kalıbını nasıl çıkartabilirim

Merve ÖZTÜRK dedi ki...

Bu eteğin kalıbını nasıl cikartabilirim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...