cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Şeftali Reçeli Nasıl Yapılır?

15 Ağustos 2014 Cuma

Şeftali Reçeli Nasıl Yapılır?

Dikiş , moda , tasarım diyorum ama tatil sürecinde de mutfak sevdamdan vazgeçemiyorum.Yaz aylarının en sevdiğim meyvesi , reçeli yapılmadan olur mu hiç , üstelikte tabak tabak reçel yiyen taliplileri varsa ;

Malzemeler;
5 tombul şeftali
3,5 su bardağı şeker 
yarım limon


Yapılışı ;
Şeftalilerin kabuklarını soydum, çekirdeklerini çıkartıp istediğim boyda rastgele doğradım.
Derin bir tencere içinde şeftalilerin üzerine 3,5 su bardağı şekeri koydum ve beklemeye aldım.
3-4 saat bekledikten sonra iyice sulanan şeftalileri kısık ateşte ocağa koydum.
 Pişme esnasında köpüklerini büyük bir kaşık yardımıyla üzerinden aldım.
Kıvamını ara ara kontrol ettim.
Kapatmaya yakın yarım limonu sıkarak içine kattım.
Bir taşım kaynattıktan sonra reçelim hazır hale gelmiş oldu.
Toplamda, kısık ateşte 45 dakikada pişme işlemi sonlandı.
2,5 kavanoz reçel yenilmek üzere hazır!


Rengi , kokusu , tadı muhteşem bu reçeli hepinize öneririm .
Sevgiyle kalın.








4 yorum :

emir kokusu dedi ki...

daha önce hiç yemedim ama lezzetli görünüyor, ellerine sağlık :D

Nilgün Sözveren dedi ki...

Teşekkür ederim emir kokusu, kesinlikle deneyin , mükemmel oluyor , sevgiler :)

nuryyl dedi ki...

Elinize sağlık. Bende bayılırım reçele ;) sevgiler

Nilgün Sözveren dedi ki...

Teşekkür ederim sevgili Nur , selamlar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...