cookieChoices = {};'> Nilgün Sözveren : Volan Nasıl Kesilir ? / Volanlı Etek Nasıl Dikilir?

21 Haziran 2015 Pazar

Volan Nasıl Kesilir ? / Volanlı Etek Nasıl Dikilir?

  
 Bir öğretici yazı ile karşınızdayım.Tamamen geometrik formülü olan volan kesimini , bir etek dikimi üzerinde fotoğrafladım ve 12 aşamada sizlere anlattım.


1.) Temel dar etek kalıbını kullanarak eteğin üst kısmını , pens yerlerini net bir şekilde belirleyerek  kestim.


2.) Ön etek parçasını fotoğrafta görüldüğü gibi ikiye katlayıp etek ucunu yarım daire şeklinde kestim.Bu kesitin derinliği size kalmış , ne kadar derin keserseniz volan o kadar yukarda oluyor ve ön etek uzunluğu derinlikle doğru orantılı oluyor.


3.) Pensleri kapadım ve ön parçayla arka parçayı birleştirdim.Kemeri de geçtim fakat bunu daha sonra yapmanızda mümkün.

4.) Temel etek kalıbı çok düz iniyor.O sebeple dize doğru yaklaştıkça daha dar olması gerektiğinden yanlardan içeri doğru girdim. Prova ile etek ucu genişliğini net olarak belirledim.

5.) Ön parçanın etek ucunun kaç cm olduğunu ölçtüm.Benim ölçüme göre ön parça 54 cm genişliğinde.


6.) Volanı kesmek için kumaşımı ikiye katladım. Burda kumaşınızın deseni , esneme yönü çok önemli. Benim kumaşımda da desen olduğu için buna çok dikkat ettim.Ön ve arka parçaların aynı yöne bakması gerekiyor. 

7.) Katladığımız kumaşın köşesini sıfır noktası kabul ediyoruz. Çember geometrisinde Pi sayısı kullanılıyor.Biz de aynen bu formül ile volan genişliğimizi belirleyeceğiz.

8.) Ön parça 54 cm di.Buna göre 54 ü Pi sayısına( 3,14) bölmemiz gerekiyor. Sonuç= 17,19 cm
    54    
 3,14 
9.) Ben çıkan sonucu 18 e yuvarladım.Sıfır noktasından 18 cm ölçüsünü alarak volan kenarını belirledim.
 

10.) Belirlediğim hat üzerinden kestim.Bu kesit üzerinden de volan uzunluğumuz kaç cm olacaksa ona göre belirleyip kesiyoruz.Ben 30 cm olmasını istedim.(Bu uzunluğu ayak boyunuza dek yaparsanız harika bir balık etek ortaya çıkarabilisiniz.)
 

11.) Ve volanımız kesildikten sonra ortaya çıkmış oluyor.Arka parça için de aynı formülü uygulayıp volanını kesiyoruz.
 

12.)Ön ve arka parça volanlarını etek ile birleştirip kenarlarını kapattığımızda eteğimiz ortaya çıkmış oluyor.
 

Ve mutlu son.Oldukça şık volanlı eteğimiz tüm geometrisi ile karşımızda duruyor :) 










14 yorum :

aycan ulus dedi ki...

Süper bir anlatım denemek lazım mutlaka :))

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok saol tatlıım 😄

Şym Couture dedi ki...

emeğinize sağlık. detaylı anlatm içinde Teşekkürler tebrikkk ederm sizi :-))

Nilgün Sözveren dedi ki...

Teşekkür ederim Şym couture :)

rjp rjp dedi ki...

Uzun modeli nasil dururki cok hos olmus elibize saglik ��

Nilgün Sözveren dedi ki...

Uzun olanından bir arkadaşıma dikmiştim , harika oluyor , balık etek formunda . Teşekkür ederim :)

Giulia Malano dedi ki...

Love it!! Wouold you like to follow each other?:)

http://julesonthemoon.blogspot.it/

Ayşe Şanlı dedi ki...

Çok hoş olmuş, anlatımınız da çok güzel .Elinize sağlık.

ANTİGONE dedi ki...

çok pratik bir anlatım olmuş. ellerine sağlık :))

Nilgün Sözveren dedi ki...

Teşekkür ederim Ayşe Hanım 😄

Nilgün Sözveren dedi ki...

Çok saol antigone :)

aysel melike dedi ki...

Çok net anlaşılır bir şekilde... gerçekten öğretici... emeklerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Eteğinizi çok beğendim ben de dikmek istiyorum fakat bir sorum olacakti. Ön parçayi yarim daire şeklinde kesip arka parcayi kesmediniz, bu durumda eteğin arkasi daha mi uzun oluyor? Fotoğraflardan anlayamadim da.Arka parçayı da daire şeklinde kesip öyle volani diksek olur mu acaba?

Nilgün Sözveren dedi ki...

Evet arkası uzun duruyor , bence sizde arkasını düz bırakın , arkanın yarım daire kesilmesi hoş görünmeyebilir , gene de siz bilirsiniz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...